Podcast 112. Wrap Rage (Escuchar/ Listen)
¿Alguna vez has tenido problemas para abrir un paquete? Yo si, montones de veces y he sentido “wrap rage” .
Es una especie de frustración que sientes cuando intentas por todos los medios desempaquetar algo.
Cuando tengo que abrir uno empiezo por lo que siempre tengo a mano, los dientes y la uñas, pero la mayoría de las veces no sirven y necesito un alicate, un cutter, unas tijeras, un cuchillo y así y todo todavía te lleva un rato abrir un paquete bien “empaquetado”.
Resulta especialmente difícil y frustrante abrir esos envoltorios de plástico duro y ese pequeño cable USB que viene en un blister seis veces más grande que el propio cable. Y no nos olvidemos de las heridas, los cortes y los moratones que te haces en los dedos y en las manos sólo por pelearte con un envoltorio.
¿Porqué no emplean cajas de cartón ecológico? Todo resultaría más fácil, reduciría un montón de gastos y sería mejor para el medio ambiente. A simple vista todo son ventajas.
Algunas asociaciones ecologistas han declarado la guerra al exceso de embalaje y se que algunas marcas como Fisher Price, Matchbox, Sony y Microsoft se han unido en una campaña para reducir este tipo de envoltorios tan desagradables en los productos que exportan.
Pasará tiempo , quizá años hasta que se eliminen completamente esas abrazaderas de plástico, los blister de PVC, los rollos de burbujas... pero pienso que si nos quejamos lo suficiente, las empresas que fabrican estos productos investigarán y crearán otros mejores y más sencillos de usar.
Wrap Rage
Have you ever had trouble opening a package? I have, lots of times. And I've experienced "wrap rage." It's the kind of frustration you feel when, using all the means at your disposal, you attempt to unwrap something from its packaging.
When I have to open a package, I start with what I always have at hand - my teeth and nails - but most of the time it's not enough and I need a pliers, or some scissors, or a utility knife or a regular knife, and even then it takes me a good long while to open a "well wrapped" package.
And it's especially difficult and frustrating to open things wrapped in that tough plastic wrap and that thin USB wire that comes in a blister pack six times its size. And let's not forget the cuts, scrapes and bruises on hands and fingers just from wrestling with the wrapping.
Why don't they use environmentally friendly cardboard boxes? Everything would be so much simpler, and it would really cut down on cost and be better for the environment. At first glance, there are only advantages.
Some green associations have declared war on excessive packaging and I know that some manufacturers such as Fisher-Price, Matchbox and Microsoft have joined forces in a campaign to reduce this kind of annoying packaging in the products they market overseas.
It'll take time, perhaps years before all those plastic twist ties, PVC blister packs and rolls of bubble pack will be completely eliminated. . . but I think that if we complain enough, the companies that produce these things will invest in creating better and easier-to-deal-with products.
Es una especie de frustración que sientes cuando intentas por todos los medios desempaquetar algo.
Cuando tengo que abrir uno empiezo por lo que siempre tengo a mano, los dientes y la uñas, pero la mayoría de las veces no sirven y necesito un alicate, un cutter, unas tijeras, un cuchillo y así y todo todavía te lleva un rato abrir un paquete bien “empaquetado”.
Resulta especialmente difícil y frustrante abrir esos envoltorios de plástico duro y ese pequeño cable USB que viene en un blister seis veces más grande que el propio cable. Y no nos olvidemos de las heridas, los cortes y los moratones que te haces en los dedos y en las manos sólo por pelearte con un envoltorio.
¿Porqué no emplean cajas de cartón ecológico? Todo resultaría más fácil, reduciría un montón de gastos y sería mejor para el medio ambiente. A simple vista todo son ventajas.
Algunas asociaciones ecologistas han declarado la guerra al exceso de embalaje y se que algunas marcas como Fisher Price, Matchbox, Sony y Microsoft se han unido en una campaña para reducir este tipo de envoltorios tan desagradables en los productos que exportan.
Pasará tiempo , quizá años hasta que se eliminen completamente esas abrazaderas de plástico, los blister de PVC, los rollos de burbujas... pero pienso que si nos quejamos lo suficiente, las empresas que fabrican estos productos investigarán y crearán otros mejores y más sencillos de usar.
Wrap Rage
Have you ever had trouble opening a package? I have, lots of times. And I've experienced "wrap rage." It's the kind of frustration you feel when, using all the means at your disposal, you attempt to unwrap something from its packaging.
When I have to open a package, I start with what I always have at hand - my teeth and nails - but most of the time it's not enough and I need a pliers, or some scissors, or a utility knife or a regular knife, and even then it takes me a good long while to open a "well wrapped" package.
And it's especially difficult and frustrating to open things wrapped in that tough plastic wrap and that thin USB wire that comes in a blister pack six times its size. And let's not forget the cuts, scrapes and bruises on hands and fingers just from wrestling with the wrapping.
Why don't they use environmentally friendly cardboard boxes? Everything would be so much simpler, and it would really cut down on cost and be better for the environment. At first glance, there are only advantages.
Some green associations have declared war on excessive packaging and I know that some manufacturers such as Fisher-Price, Matchbox and Microsoft have joined forces in a campaign to reduce this kind of annoying packaging in the products they market overseas.
It'll take time, perhaps years before all those plastic twist ties, PVC blister packs and rolls of bubble pack will be completely eliminated. . . but I think that if we complain enough, the companies that produce these things will invest in creating better and easier-to-deal-with products.